Iets mis met ingeleverd leeggoed
Veelgestelde vragen over ‘Thuislevering’
34 resultatenWat betaal ik voor thuislevering van mijn boodschappen?
De leverkosten per bestelling voor thuislevering zijn vanaf €4,95 tot €6,95 en zijn afhankelijk van welk moment je kiest. Vanaf €60 aan boodschappen komen we al bij je langs. Dit minimum bestelbedrag is wel exclusief eventuele kortingen van promoties en statiegeld.
Wekelijks hebben we trouwens speciale promo's waarbij je gratis levering van je boodschappen krijgt. Je kan dit altijd hier terugvinden.
Goed om te weten dat we je ongekoelde producten leveren in een plooibox. Je betaalt €5 per box aan statiegeld en deze kan je gewoon weer de volgende keer mee teruggeven aan de bezorger. De meeste gekoelde producten vervoeren we in een plastic tas. Zijn er tassen nodig bij jouw bestelling, dan vind je een vast bedrag van €0,35 (ongeacht het aantal) terug op je factuur onder het kopje 'plastic verpakkingsmateriaal'. Dit bedrag ontvang je retour als je de plastic tas(sen) bij een volgende bestelling weer bij de bezorger inlevert.
Hoe kan ik mijn online bestelling betalen?
Online bestellingen kunnen bij thuislevering uitsluitend via Bancontact worden betaald. Het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld via kredietkaart of maaltijdcheques te betalen.
Exclusief voor zakelijke klanten bestaat ook de mogelijkheid voor betalen per factuur of per domiciëlering.
Waar kan ik mijn boodschappen thuis laten leveren?
Kijk op https://www.ah.be/kies-een-moment of en wanneer we ook bij jou thuis of op je werk bezorgen.
Valt jouw postcode niet binnen ons bezorggebied, maar zie je wel in jouw omgeving onze auto's rijden? Dan woon je net buiten de grens van ons bezorggebied.
We kunnen helaas geen verzoeken voor toevoegen van jouw postcode in behandeling nemen. Check zo nu en dan even of jouw postcodegebied is toegevoegd aan ons bezorggebied.
Hoe plaats ik een bestelling bij Albert Heijn?
Log in op ah.be. Om boodschappen te bestellen via ah.be heb je een AH-profiel nodig. Heb je nog geen AH-profiel? Maak er dan een aan.
- Klik rechtsboven op 'online bestellen' in het hoofdmenu.
- Als je in het levergebied woont, dan zie je in het menu meteen 'Thuis leveren'.
- Kies een moment wanneer je de bestelling thuis wilt laten leveren.
- Je kan nu bestellen. Klik op het plusje om iets toe te voegen aan je bestelling
- Klaar met boodschappen doen? Klik op 'Afronden'.
- Controleer je bestelling nog een keer en klik op 'Volgende stap' als alles klopt en daarna op 'Afronden'. Heb je een promocode? Vul deze dan in voordat je afrondt.
- De bestelling wordt nu definitief verstuurd en je ontvangt direct een e-mailbevestiging. Hierin staat ook altijd nog tot wanneer je je bestelling kan aanpassen. Wel zo handig!
- Toch nog niet helemaal klaar? Je kan je bestelling gewoon aanvullen door naar mijn bestellingen te gaan en op 'wijzig' te klikken.
Hoe plaats ik een bestelling via de AH app?
Zorg eerst dat je een AH-profiel hebt en dat je ingelogd bent in de AH app
- Ga naar 'mijn lijst' en plaats de producten die je wilt kopen in je boodschappenlijst.
- Klik vervolgens op 'Online bestellen' onderin je scherm.
- Kies voor 'Thuis leveren'
- Kies een moment.
- Klik op 'Rond af', 'Verder' en tot slot 'Bevestig'... et voila!
- Je krijg een bevestigingmail in je inbox.
Hoe werken Bonusaanbiedingen als ik online bestel?
Om Bonuskorting te krijgen bij een online bestelling is het noodzakelijk dat jouw Bonuskaartnummer onder je 'klantenkaarten' staan in je profiel.
Dan zie je wanneer je bestelt, na het kiezen van je bezorgmoment, automatisch de Bonusaanbiedingen die gelden op die dag.
Let op: Bij online bestellen is het moment van thuislevering of ophalen beslissend welke promoties gelden. Bijvoorbeeld: Als je op zondag je boodschappen bestelt voor woensdag, dan gelden de promoties van woensdag en niet die t.e.m. zondag. Tot slot is het noodzakelijk bij 1+1 gratis om altijd 2 producten in je winkelwagen te plaatsen. Het tweede gratis product wordt niet automatisch toegevoegd.
Kies daarom altijd eerst een moment als je gaat bestellen. Dan zie je zeker weten de juiste promoties voor jou.
Sommige promoties zijn alleen maar in de winkels verkrijgbaar en niet online. Je herkent deze aan een grijs winkelwagentje waar een streep doorheen staat.
Kan ik mijn online bestelling ook met maaltijdcheques of consumptiecheques betalen?
Online bestellingen, zowel bij onze afhaalpunten als bij thuislevering, kunnen uitsluitend met Bancontact worden betaald.
Het is niet mogelijk om met (electronische) maaltijdcheques, consumptiecheques, creditcard, of bijvoorbeeld vooraf online via PayPal te betalen.
Wat voor garantie biedt Albert Heijn?
Bij Albert Heijn werken wij hard om altijd de beste en meest verse producten aan te kunnen bieden met de beste service. Mocht je toch een keer een product hebben gekocht dat niet voldoet aan de hoogste kwaliteit, dan lossen wij dat graag met je op. Neem het product mee naar de winkel en wij ruilen het om voor een nieuw artikel. Heb je liever je geld terug? Neem dan ook je kasticket mee.
Heb je je boodschappen laten thuisleveren? Vul dan het klachtenformulier in, dan zorgen we ervoor dat je het geld terugkrijgt bij je volgende levering.
Uitzonderingen
Voor AH eigen merk non-food artikelen geldt: ruilen kan op vertoon van het kasticket, in de originele onbeschadigde verpakking.
CD's, DVD's, cadeaukaarten of games zonder seal kunnen niet geruild of vergoed worden.
Staatsloten, telefoonkaarten, prepaid opwaardeerkaarten en tickets van attractieparken kunnen niet geruild of vergoed worden.
Onze kwaliteitsgarantie is een eigen extra aangeboden garantie en doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.
Waarom is de verspillingsbijdrage van €25 zo hoog?
De kosten van dit bedrag komen tot stand door vergeefs gemaakte kosten van een thuislevering, waaronder:
- Dervings- en transportkosten. Hierbij kan worden gedacht aan: - Klaarzetten van de boodschappen (personeelskosten)
- Transport (benzine – afschrijvingen etc.) (personeelskosten & transportkosten)
- Retourtransport (benzine -afschrijvingen etc.) (Personeelskosten en terugplaatsen van houdbare producten). Houdbare producten kunnen niet altijd teruggenomen worden
- Dervingskosten boodschappen (het vernietigen van gekoelde/diepvries producten)
Wat is de AH Bezorgbundel en wat zijn de voordelen?
De AH Bezorgbundel is een abonnement van 1 of 12 maanden, waarmee je zo vaak als je maar wil boodschappen kan laten thuisleveren vanaf maandagochtend t.e.m. zaterdag.
Je betaalt hiervoor een vast laag bedrag, al vanaf €9,99 per maand. De bundel is er alleen voor particulieren en geldt in ons hele bezorggebied. Je betaalt verder geen bezorgkosten of andere kosten.
Ook kies je eenvoudig een Vast Bezorgmoment. Vanaf 2 leveringen per maand ben je al voordeliger uit met de Bezorgbundel dan wanneer je losse bestelling plaatst.
Je betaalt hiervoor een vast laag bedrag, al vanaf €9,99 per maand. De bundel is er alleen voor particulieren en geldt in ons hele bezorggebied. Je betaalt verder geen bezorgkosten of andere kosten.
Ook kies je eenvoudig een Vast Bezorgmoment. Vanaf 2 leveringen per maand ben je al voordeliger uit met de Bezorgbundel dan wanneer je losse bestelling plaatst.
Waarom moet ik €25 betalen bij een annulatie?
Bij Albert Heijn vinden we duurzaamheid erg belangrijk en voedselverspilling is hierin een grote uitdaging waar we hard aan werken. Als je niet thuis bent tijdens een thuislevering, kunnen we verse en diepvriesproducten niet meer doorverkopen. Het terugnemen en uitpakken van een bestelling kost veel tijd en zorgt voor extra kosten. Als bijdrage in de gemaakte kosten, wordt er €25 in rekening gebracht op je volgende bestelling.