Albert Heijn

Inhoudsopgave

I. Algemene voorwaarden voor het gebruik van de ah.be website en de AH app
  1. Gebruiksvoorwaarden ah.be en de AH app
  2. Privacy & Veiligheid
  3. Intellectuele eigendomsrechten
II. Algemene voorwaarden voor het online reserveren van producten
  1. Algemeen
  2. Profiel aanmaken & verwijdering hiervan (aangepast op 06/11/2023)
  3. Leeftijdsgrens
  4. Online reserveren ah.be en AH app en kopen bij thuisbezorging
  5. Versproducten - houdbaarheid
  6. Statiegeld voor plooiboxen en bijdrage voor lichte plastic draagtassen
III. Algemene voorwaarden voor Albert Heijn Cadeaukaarten
  1. Algemeen
  2. Aankoop van de Albert Heijn Cadeaukaart bij de kassa
  3. Online aankoop van de Albert Heijn Cadeaukaart
  4. Betalen met de Albert Heijn Cadeaukaart
  5. Bezit van de Albert Heijn Cadeaukaart
  6. Gebruik van de Albert Heijn Cadeaukaart
  7. Taal
  8. Verdere informatie en Klantenservice
  9. Informatie over de rechtsmiddelen van de Belgische consument
IV. Algemene voorwaarden voor AH Bezorgbundel
  1. Algemeen – vanaf artikel 1
  2. Termijn en opzeggen – vanaf artikel 6
  3. Proefmaand - vanaf artikel 12
  4. Maandabonnement Alle Dagen - vanaf artikel 16
  5. Maandabonnement Dal Dagen- artikel 18
  6. Vast Bezorgmoment – vanaf artikel 19
  7. Betaling en prijswijziging - vanaf artikel 21
  8. Kortingscodes - artikel 24
  9. Wijzigen van de AH Bezorgbundel - vanaf artikel 25
  10. Herroepingsrecht - vanaf artikel 29
  11. Overig - vanaf artikel 32

I. Algemene voorwaarden voor het gebruik van de ah.be website en de AH app

1. Gebruiksvoorwaarden ah.be en de AH app

1.1 Het gebruik van de website ah.be en de AH app, evenals alle daarop vermelde informatie, diensten en producten, zijn onderworpen aan de toepasselijke algemene voorwaarden, met inbegrip van het Privacy- & Cookiebeleid.

1.2 Op ah.be en in de AH app worden producten van Albert Heijn België NV getoond die online reserveerbaar zijn. De AH app wordt eveneens door Albert Heijn België NV ter beschikking gesteld. Albert Heijn België NV drijft handel onder de namen “Albert Heijn” en “AH”, en heeft haar maatschappelijke zetel te Karel Oomsstraat 47, 2018 Antwerpen. Zij is geregistreerd in de Kruispuntbank voor Ondernemingen met het ondernemingsnummer 830.512.812. Hieronder de volledige bedrijfsgegevens:

Naam ondernemer: Albert Heijn België N.V.
Vestigings- & bezoekadres: Karel Oomsstraat 47K, 2018 te Antwerpen
Telefoonnummer: 0800-77705
Bereikbaarheid via ah.be/klantenservice van maandag t/m vrijdag van 10:00 uur tot 16:00 uur, of per e-mail via klantenservice@ah.be
Ondernemingsnummer: 830.512.812.
Btw-identificatienummer: BE0830.512.812

1.3 De AH app is gratis te downloaden via de App Store of de Google Android Market. Als bezoeker van ah.be of gebruiker van de AH app verkrijgt u enkel het recht om de website of de AH app te raadplegen voor strikt persoonlijke doeleinden. Ieder ander, al dan niet commercieel, gebruik van de (inhoud van de) website of de AH app is strikt verboden. Het is verboden de website of de AH app te distribueren, ter beschikking te stellen op welke wijze dan ook, te de-assembleren, te de-compileren of te onderwerpen aan reverse engineering. Daarnaast zijn wij op ieder gewenst moment gerechtigd om het aanbieden van onze diensten via de AH app te staken. Daarmee eindigt ook uw recht om gebruik te maken van de AH app. Op het moment van beëindiging van het gebruiksrecht zult u de AH app niet meer gebruiken en van uw smartphone of tablet verwijderen.

1.4 Wij doen ons best om ah.be en de AH app zoveel mogelijk virusvrij te houden (en kunnen o.a. om deze reden van je verlangen dat je de AH app update, om de functionaliteit van de AH app te behouden), maar kunnen dat helaas niet garanderen. Wij kunnen daarnaast niet garanderen dat ah.be en de AH app steeds foutloos en ononderbroken zullen functioneren.

1.5 De website en de AH app kunnen links naar websites van derden bevatten. Wij selecteren die websites zo zorgvuldig mogelijk, maar staan niet in voor hun inhoud, functioneren of virusvrij.

1.6 De informatie op onze website en in onze AH app wordt van tijd tot tijd aangepast. Indien je fouten op deze website aantreft, stellen wij het zeer op prijs als je ons dat meldt. Net als voor overige vragen en/of klachten, kunt u hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice op het gratis nummer 0800-77705 (van maandag tot en met zaterdag van 10u tot 16u) of via e-mail op klantenservice@ah.be.

1.7 De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van klanten of andere personen of entiteiten dan AH wordt uitdrukkelijk afgewezen.

2. Privacy & Veiligheid

2.1 Op alle onlinediensten van Albert Heijn is het privacybeleid van toepassing dat je kunt vinden op ah.be/privacy.

3. Intellectuele eigendomsrechten

3.1 De domeinnaam ah.be is eigendom van Ahold Licensing Sarl. Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot ah.be en de AH app, met inbegrip van maar niet beperkt tot merkenrechten, auteursrechten, databankrechten, softwarerechten en tekening- en modelrechten, op de tekens, logo's, kleuren, lay-out, architectuur, programmatuur, teksten, beelden, tekeningen, foto's, geluiden en alle andere werken die weergegeven worden op of betrekking hebben op de website ah.be of de AH app (hierna de "Werken") zijn eigendom van Albert Heijn België NV en/of van met Albert Heijn België NV verbonden vennootschappen, en/of van derde partijen die aan Albert Heijn België NV licentierechten hebben verleend.

3.2 Zonder de voorafgaande, uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de houder van de intellectuele eigendomsrechten is het niet toegestaan om de Werken te reproduceren, te bewerken, aan te passen, te vertalen, te verspreiden, te publiceren, uit te lenen, te verhuren, tentoon te stellen, te koop aan te bieden, te verkopen en/of mee te delen aan het publiek, zowel in hun geheel als in hun onderdelen, zowel in oorspronkelijke als in gewijzigde vorm, voor commerciële en niet-commerciële doeleinden, op gelijk welke drager (analoog of digitaal) en voor alle mogelijke exploitatiewijzen.

II. Algemene voorwaarden voor het online reserveren van producten via de ah.be website of de AH app (aangepast op 04/04/2024)

1. Algemeen

1.1. Wij kunnen deze algemene voorwaarden wijzigen. De gewijzigde voorwaarden gaan in zodra deze online zijn gezet en je een nieuwe reservatie bij ons plaatst.

1.2. Aanbiedingen op ah.be of in de AH app kunnen afwijken van aanbiedingen in onze fysieke winkels. Je kunt voor online reservaties geen aanspraak maken op aanbiedingen die uitsluitend voor de fysieke winkels gelden.

1.3. De eventuele algemene voorwaarden van de klant worden uitdrukkelijk afgewezen.

1.4. De website ah.be en de AH app worden beheerd door Albert Heijn België NV en de daarop weergegeven producten worden door Albert Heijn België NV voor reservering aangeboden.

1.5. Ook op alle online reserveringen bij Albert Heijn België NV is het privacybeleid dat u kunt vinden op ah.be/privacy van toepassing.

1.6. Bij online reserveren zijn onze voorwaarden inzake Bonusaanbiedingen en acties van toepassing. Deze kan je vinden op ah.be/bonusvoorwaarden.

2. Profiel aanmaken & verwijdering hiervan

2.1. Producten reserveren via ah.be of de AH app kan alleen indien je een profiel aanmaakt. Je kiest daarvoor een e-mailadres als gebruikersnaam en een wachtwoord, waarmee je voortaan toegang krijgt tot de reserveringsdiensten op ah.be of de AH app.

2.2. Deze gegevens zijn persoonlijk en wij vragen je hier vertrouwelijk mee om te gaan, jouw e-mailadres en het wachtwoord uitsluitend voor eigen gebruik te hanteren en deze alleen op te slaan op je eigen computer, tablet of smartphone.

2.3. AH behoudt zich het recht voor om bij gegronde vermoedens van misbruik, fraude of aanwending te kwader trouw van je profiel of van de diensten verleend via de AH app en/of via ah.be, alsook bij ernstige schendingen van deze algemene voorwaarden, je profiel te verwijderen, te deactiveren of ontoegankelijk te maken, en dit met onmiddellijke ingang en zonder dat je recht hebt op enige vergoeding.

2.4. Op het moment dat je profiel gedurende 2 jaar niet actief is, kan AH tot verwijdering hiervan overgaan. Daarvan is sprake als je 2 jaar niet bent ingelogd op je profiel (op ah.be of in de AH app) en wanneer je AH Bonuskaart, die is gekoppeld aan je profiel, langer dan 2 jaar niet gescand is bij een kassa in een van de AH winkels.

Alvorens AH tot verwijdering overgaat, stuurt AH je meerdere e-mails naar het door jou geregistreerde e-mailadres, waarmee je je profiel kunt “heractiveren” (waarna er een nieuwe periode van 2 jaar gaat lopen).

3. Leeftijdsgrens

3.1 Alleen personen van 18 jaar en ouder kunnen een profiel aanmaken en via ah.be of de AH app boodschappen reserveren voor thuislevering.

3.2 Wanneer de reservatie alcoholische drank bevat, kunnen de gereserveerde producten enkel gekocht worden door een persoon van minstens 18 jaar.

3.3 Wanneer een persoon onder de 18 jaar zich op het bezorgadres aanbiedt voor de aankoop van een reservatie die alcoholische producten bevat, is het voor ons helaas niet mogelijk om aan deze persoon enkel de niet-alcoholische producten te verkopen, en dienen wij het volledige aanbod van de gereserveerde producten in te trekken. Onze medewerker zal om legitimatie vragen indien de reservatie alcoholhoudende producten bevat en twijfel bestaat over de leeftijd van de persoon die zich aanbiedt voor de aankoop. Geldige legitimatiebewijzen zijn onder meer een nationale identiteitskaart en internationaal paspoort.

4. Online reserveren via ah.be of de AH app en kopen bij thuislevering (aangepast 18/09/2023)

4.1. Onder de hierna bepaalde voorwaarden kan je via ah.be of de AH app producten reserveren voor thuislevering in België.

4.2. Je kan slechts producten online reserveren via de website of de AH app voor thuislevering, indien de totale prijs (exclusief bezorgkosten en statiegeld) van de producten die u selecteert op ah.be of in de AH app minimaal 60,00 EUR bedraagt. In dat geval kies je tijdens het onlinereserveringsproces een beschikbare datum waarop en een beschikbaar tijdvak waarin je wenst dat Albert Heijn die producten te koop zal aanbieden bij jou thuis.

4.3. Albert Heijn bezorgt niet in alle gebieden in België. Je kan aan de hand van jouw postcode checken of wij ook bij u thuis boodschappen kunnen bezorgen.

4.4. Voor bepaalde aanbiedingen kan slechts een maximaal aantal artikelen per klant gereserveerd worden. Dit wordt op de website of in de AH app aangegeven. Voor bieraanbiedingen geldt: maximaal 6 kratten of trays per klant.

4.5. De online reservering van producten via de website of de AH app verplicht je niet tot aankoop. Je beslist pas bij thuisbezorging of je de gereserveerde producten wenst te kopen, aan de prijs die je op dat moment ter plaatse wordt meegedeeld. Voordien kan je jouw reservering aanpassen, mits dit gebeurt binnen de termijn die je wordt meegedeeld in de bevestigingse-mail.

4.6. De eventuele koopovereenkomst komt dus pas tot stand bij thuislevering. Bij aankomst zal de bezorger de door u gereserveerde producten te koop aanbieden, met mededeling van de geldende prijzen. Hoewel Albert Heijn dit tracht te vermijden, is het mogelijk dat wij niet alle gereserveerde producten kunnen aanbieden op de dag die je selecteerde voor thuislevering. Indien je ons aanbod aanvaardt, komt de koop op dat moment tot stand. Je kan er ook voor kiezen om het aanbod, of een deel daarvan, niet te aanvaarden.

4.7. De prijzen die je op ah.be of in de AH app ziet op de dag van jouw reservatie, zijn de prijzen die gelden wanneer de producten op die dag bij thuislevering worden gekocht, en kunnen dus verschillen van de prijzen die gelden op de dag dat jij de producten aankoopt bij jou thuis.

4.8. Voor producten die je per gewicht reserveert, geldt de prijs van de dag waarop de producten conform jouw reservatie werden verpakt. Hoewel het verpakte gewicht van dergelijke producten licht kan afwijken van het gereserveerde gewicht, wordt u desgevallend uiteraard alleen het verpakte gewicht aangerekend. De prijzen die u betaalt indien u tot aankoop overgaat, staan vermeld op de pakbon en de navolgende factuur.

4.9. Indien u bij thuislevering beslist een of meerdere producten aan te kopen, dan worden de u eerder meegedeelde bezorgkosten voor de thuisbezorging aangerekend. De hoogte van deze bezorgkosten kan variëren in functie van de/het door u gekozen bezorgingsdatum en -tijdvak. De bezorgkosten worden weergegeven tijdens het reserveringsproces op de website of de AH app, in de bevestiging van uw reservering en op de navolgende factuur. Indien je ervoor kiest géén van de producten aan te kopen die wij u thuis aanbieden, zullen wij geen bezorgkosten aanrekenen.

4.10. De producten die u bij thuislevering beslist aan te kopen, dient u op dat ogenblik te betalen (inclusief bezorgkosten). Dit kan enkel met debet bankkaart. Andere betalingswijzen, bijvoorbeeld met cash, via bankoverschrijving of met kredietkaart, zijn niet mogelijk.

4.11.Indien u bij wijze van uitzondering toch een betaalwijze overeenkomt met AH die inhoudt dat u niet op het moment van de thuislevering zelf betaalt (bv. omdat uw debet kaart of de betaalterminal niet blijkt te werken), dan geldt een maximale betaaltermijn van 14 dagen na thuislevering. Bij gebrek aan volledige betaling binnen deze termijn, bent u een bijkomend forfaitair bedrag verschuldigd van 15 % op de totaal verschuldigde som, met een minimum van 10 EUR ongeacht de verschuldigde som, ten titel van administratieve kost en schadevergoeding. Dit geldt onverminderd het recht van Albert Heijn om de werkelijke kosten van invordering, met inbegrip van de kosten van een incassobureau aangesteld door Albert Heijn, op u te verhalen.

4.12. Bovendien zal u voor iedere niet (tijdig) betaalde som van rechtswege en zonder ingebrekestelling een verwijlinterest gelijk aan de wettelijke interestvoet (in 2022: 1,5%) aangerekend worden vanaf de gestelde vervaldag. Het voorgaande laat overige acties die Albert Heijn op basis van de wet ter beschikking staan, onverlet.

4.13. Op het moment dat (i) aanbieding van de gereserveerde producten door de bezorger niet mogelijk is, omdat je niet aanwezig was op het door jou aangegeven tijdvak, of (ii) als je te laat bent met het annuleren van je reservering (zie vanaf artikel 4.15 tot wanneer je jouw reservering kunt annuleren), dan lijdt AH schade. AH is in dat geval gerechtigd om haar daadwerkelijke schade (ook wel “verspillingsbijdrage” genoemd) bij je in rekening te brengen (onverminderd de andere rechten van AH in dat geval).
Die verspillingsbijdrage bedraagt in (beide) gevallen (i) en (ii) minimaal EUR 25,-, en bestaat o.a. uit de door AH (vergeefs gemaakte) kosten (waaronder dervings- en transportkosten; zie hier voor een nadere uitsplitsing van deze kosten).
AH zal je op de hoogte stellen op het moment dat zij deze verspillingsbijdrage aan jou doorberekent (door een kaartje in de brievenbus achter te laten). In dat geval zal zij deze verspillingsbijdrage direct zichtbaar maken op je AH account, en in ieder geval in rekening brengen bij je volgende reservering/aankoop. AH heeft het recht om geen nieuwe reserveringen te accepteren tot het moment dat deze verspillingsbijdrage door jou betaald is.

4.14. Zodra u gedurende 2 maanden voorafgaand aan uw laatste reservatie 3 keer niet aanwezig bleek te zijn op het aangegeven bezorgadres op de gekozen bezorgdatum in het door u aangegeven tijdvak, kan uw account voor het online reserveren van producten via de website of de AH app gedurende de daaropvolgende 6 maanden worden afgesloten.

4.15. Producten die u reserveerde voor thuislevering moeten vooraf uiteraard door Albert Heijn worden klaargezet. Indien u een bezorgmoment selecteerde tussen 8u ’s ochtends en 14u s’ middags, kan u de reservering annuleren tot de middag (12u) van de werkdag voorafgaand aan de dag van het bezorgmoment. Werkdagen zijn in dit verband alle dagen behalve zondagen en feestdagen, zodat u een reservering met bezorgmoment tussen 8u en 14u op maandag (of op de dag na een feestdag) slechts kan annuleren tot uiterlijk 12u zaterdagmiddag (of tot de middag (12u) van de dag vóór de feestdag).

4.16. Indien u een bezorgmoment selecteerde tussen 16u s’ middags en 22u ’s avonds, kan u de reservering annuleren tot de start van de dag van het bezorgmoment zelf (dus tot middernacht).

4.17. In de rubriek “mijn reserveringen” op uw online AH profiel wordt aangegeven of een reservering op dat ogenblik nog kan worden geannuleerd.

4.18. In verband met annuleringen kan u steeds contact opnemen met de Klantenservice.

4.19. Je kan niet meer dan 1 reservatie op dezelfde dag op hetzelfde adres laten bezorgen.

Herroepingsrecht na thuislevering

4.20. Je beschikt over een termijn van 14 dagen om de aankoop van een of meerdere producten die thuis werden bezorgd, maar die je bij nader inzien niet wenst te behouden, te herroepen. Deze termijn gaat in op de dag van de thuislevering.

4.21. Om jouw herroepingsrecht uit te oefenen, moet je binnen de 14 dagen vanaf de bezorging van het betreffende product op ondubbelzinnige wijze, bijvoorbeeld middels het invullen van het modelformulier voor herroeping, jouw wil tot herroeping aan Albert Heijn melden.

4.22. Je kan daarvoor onder meer een e-mail versturen naar Albert Heijn naar klantenservice@ah.be, desgevallend met, bijgevoegd, het ingevulde modelformulier voor herroeping. Dit modelformulier wordt meegestuurd met de bevestigingse-mail van uw reservering, en kan u hier downloaden.

4.23. Je kan jouw herroepingsrecht uitoefenen zonder opgave van enige reden. Je kan geen herroepingsrecht uitoefenen voor:

  • producten die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid (zoals bijvoorbeeld bloemen, fruit en groenten, vis-en vleeswaren, zuivelproducten, slagerij- en traiteurproducten, bakkerijproducten, diepvriesproducten, enz.)
  • verzegelde producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling is verbroken.
4.24. Eenmaal je jouw herroepingsrecht tijdig hebt uitgeoefend, moeten de betreffende producten – in onbeschadigde en originele staat – worden geretourneerd op één van volgende wijzen:
  • Albert Heijn kan de producten ophalen ter gelegenheid van een volgende thuislevering. Neem hiervoor contact op met de Klantenservice.
  • Indien de aard van de producten het toelaat, kan je de producten per postpakket verzenden naar Albert Heijn Retour/Ontbinding, T.a.v. procesteamleider Operations, Home Shop Center Utrecht Kanaaldijk 3, 3542 AK Utrecht. De kosten voor het terugzenden van de producten komen in dit geval voor jouw eigen rekening.

4.25. Als je de aankoop van een of meerdere producten tijdig herroept, verrichten wij de terugbetaling van de prijs die u daarvoor werd aangerekend zo snel mogelijk, en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop Albert Heijn werd geïnformeerd over de mededeling van uw beslissing om de aankoop te herroepen. Indien u, voor alle producten die u bij u thuis aankocht, de koop herroept, zullen ook de betaalde bezorgkosten binnen dezelfde termijn worden terugbetaald.

4.26. Desgevallend betalen wij je terug op het bankrekeningnummer gekoppeld aan jouw AH-profiel, tenzij u uitdrukkelijk met een andere terugbetalingswijze instemt. In ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

4.27. In geval van laattijdige terugbetaling door Albert Heijn heeft u recht op een verwijlinterest gelijk aan de wettelijke interestvoet (in 2022: 1,5%) en op een forfaitair bedrag van 15% van de totale som met een minimum van 10 EUR, ten titel van schadevergoeding.

5. Versproducten – houdbaarheid

5.1. Wij hanteren in principe de volgende houdbaarheidstermijnen voor versproducten, ingaand op de dag na thuislevering:

  • Zuivel, voorverpakte vleeswaren en lunchsalades zijn 4 dagen houdbaar.
  • Maaltijdsalades, stoommaaltijden en gebak zijn 1 dag houdbaar.
  • Overige versproducten zijn 2 dagen houdbaar.

5.2. De houdbaarheidstermijn van het product is ook altijd te vinden op het product zelf en in de productomschrijving op de website of de AH app. De kortste houdbaarheidstermijn primeert op voormelde principes.

5.3. Wanneer de houdbaarheidsdatum van een na reservering aangekocht product verstrijkt op de dag van je aankoop (bij thuislevering) of eerder, dan verzoeken we je vriendelijk daarmee naar een van onze winkels te komen. Daar kan je (i) het product inwisselen voor eenzelfde, nieuw, product, of (ii) de prijs van het product in mindering laten brengen van andere producten die je dan aankoopt, of (iii) de prijs van het product in contanten terugbetaald krijgen. Je kan hiertoe tevens de Klantenservice contacteren (per e-mail of telefonisch).

6. Statiegeld voor plooiboxen (kratten) en bijdrage voor lichte plastic draagtassen

6.1. Je reservering wordt zo veel mogelijk verzameld en bezorgd in plooiboxen. Hiervoor betaal je 5,00 euro statiegeld per plooibox. Je kan de lege plooiboxen weer terug meegeven aan een thuisbezorger (ter gelegenheid van een volgende thuislevering of ophaal). Wanneer je de lege plooiboxen inlevert en tegelijk overgaat tot een nieuwe aankoop, worden de lege plooiboxen per stuk geruild tegen de plooiboxen waarin de producten van uw nieuwe aankoop zich bevinden.

6.2. U kan in dit verband ook de Klantenservice contacteren.

6.3. Het is ons verboden om lichte plastic draagtassen gratis aan te bieden. Indien dergelijke plastic draagtassen nodig zijn voor jouw reservatie, dan wordt u daarvoor een bijdrage van 0,35 eurocent per draagtas aangerekend. Deze bijdragen investeren wij in verduurzaming. Voor meer informatie over wat wij in doen inzake duurzaamheid, zie ah.be/over-ah/duurzaamheid.

III. Algemene voorwaarden voor Albert Heijn Cadeaukaarten

1. Algemeen

1.1 De Albert Heijn Cadeaukaart wordt uitgegeven door Albert Heijn B.V., ingeschreven in Handelsregister KvK Amsterdam onder nummer 35012085, gevestigd aan de Provincialeweg 11 (1506 MA) te Zaandam (hierna: "Albert Heijn").

1.2 Deze Algemene voorwaarden voor Albert Heijn Cadeaukaarten zijn van toepassing op de koper, de ontvanger en/of de gebruiker van een Albert Heijn Cadeaukaart. Door een Albert Heijn Cadeaukaart te kopen en/of te gebruiken aanvaardt de koper, de ontvanger en/of de gebruiker de op dat moment geldende voorwaarden.

1.3 Deze voorwaarden kunnen te allen tijde door Albert Heijn worden gewijzigd. De meest recente versie kunt u vinden op www.ah.be/cadeaukaarten. Gewijzigde algemene voorwaarden zijn direct van toepassing op bestellingen van Albert Heijn Cadeaukaarten geplaatst na de wijziging.

2. Aankoop van de Albert Heijn Cadeaukaart bij de kassa
2.1 De consument bepaalt het initieel tegoed van de Albert Heijn Cadeaukaart. Dit tegoed bedraagt minimaal €5 en maximaal €150. De consument betaalt dit door hem gekozen tegoed aan de kassa van de Albert Heijn winkel waar hij de Albert Heijn Cadeaukaart koopt. De Albert Heijn Cadeaukaart wordt bij de kassa geladen met het door de consument gekozen bedrag.

2.2 Het later opwaarderen van die Albert Heijn Cadeaukaart is niet mogelijk.

2.3 De consument kan voor het bedrag van dit tegoed betalingen verrichten zoals vermeld onder punt 4.

2.4 Een Albert Heijn Cadeaukaart kan na aankoop niet meer worden geruild of worden teruggenomen door Albert Heijn.

3. Herroepingsrecht
3.1 De consument beschikt over een termijn van 14 kalenderdagen om zijn overeenkomst met betrekking tot de Albert Heijn Cadeaukaart te herroepen. Deze termijn gaat in op de dag waarop de consument de Albert Heijn Cadeaukaart heeft aangekocht.

3.2 Wanneer Albert Heijn de consument, conform zijn uitdrukkelijke instemming, de Albert Heijn Cadeaukaart opstuurde vooraleer de voormelde termijn van 14 kalenderdagen was verstreken, en er vervolgens reeds betalingen mee werden uitgevoerd ten belope van het volledige tegoed van die Albert Heijn Cadeaukaart, kan de consument zijn herroepingsrecht niet meer uitoefenen.

3.3 Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag van zijn bestelling op ondubbelzinnige wijze, bijvoorbeeld middels het invullen van het modelformulier voor herroeping, zijn wil tot herroeping van een bepaalde Albert Heijn Cadeaukaart aan Albert Heijn melden.

3.4 De consument kan daarvoor bijvoorbeeld een e-mail versturen naar Albert Heijn naar klantenservice@ah.be, desgevallend met, bijgevoegd, het ingevulde modelformulier voor herroeping.

3.5 De consument kan zijn herroepingsrecht uitoefenen zonder opgave van enige reden.

3.6 In geval van tijdige herroeping, zal Albert Heijn de consument zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van de Albert Heijn Cadeaukaart het bedrag terugbetalen dat de consument betaalde voor het initieel tegoed van de Albert Heijn Cadeaukaart, verminderd met de bedragen ten belope waarvan er reeds betalingen werden gedaan met de Albert Heijn Cadeaukaart. De voormelde termijn gaat in op de dag waarop Albert Heijn de kennisgeving van de herroeping ontvangt.

3.7 In geval van herroeping bezorgt de consument Albert Heijn onverwijld, en uiterlijk binnen 30 kalenderdagen de Albert Heijn Cadeaukaart terug. De aankopen die werden gedaan met de Albert Heijn Cadeaukaart, blijven behouden. De voormelde termijn gaat in op de dag dat de consument zijn kennisgeving van de herroeping verzendt.

3.8 Tenzij de consument (tijdig) gebruik gemaakt heeft van zijn herroepingsrecht, kunnen tot drie jaar na aankoop van de Albert Heijn Cadeaukaart betalingen zoals bedoeld onder punt 4 worden verricht met de Albert Heijn Cadeaukaart.

4. Betalen met de Albert Heijn Cadeaukaart
4.1 De consument kan met een Albert Heijn Cadeaukaart in alle Albert Heijn winkels, en de bemande kassa's van Albert Heijn to go winkels, in Nederland en België betalen. De Albert Heijn Cadeaukaart kan niet gebruikt worden voor online bestellingen van producten.

4.2 Het bedrag dat de consument betaalt met de Albert Heijn Cadeaukaart, wordt na iedere aankoop afgetrokken van het tegoed. Het resterende saldo, indien aanwezig, blijft op de Albert Heijn Cadeaukaart staan. De Consument kan enkel betalingen doen met de Albert Heijn Cadeaukaart voor zover er nog een tegoed op staat.

4.3 Wanneer het aankoopbedrag groter is dan het resterende saldo van de Albert Heijn Cadeaukaart, dan wordt het aankoopbedrag eerst verminderd met het resterende saldo van de Albert Heijn Cadeaukaart, en dient de consument de rest van het aankoopbedrag op een andere door Albert Heijn aanvaarde wijze te betalen.

4.4 De consument mag meerdere Albert Heijn Cadeaukaarten gebruiken om te betalen.

4.5 Het tegoed op de Albert Heijn Cadeaukaart heeft een maximale geldigheid van drie jaar na aankoop van de Albert Heijn Cadeaukaart. Na het verstrijken van de geldigheidsduur kan de consument geen aanspraak meer maken op het eventueel op de Albert Heijn Cadeaukaart resterende saldo.​​​​​​​

5. Bezit van de Albert Heijn Cadeaukaart
5.6 Een Albert Heijn Cadeaukaart is overdraagbaar en is niet persoonsgebonden.

5.7 De bezitter van een Albert Heijn Cadeaukaart is verantwoordelijk voor het gebruik en het bewaren ervan.

6. Gebruik van de Albert Heijn Cadeaukaart
6.1 Het saldo op een Albert Heijn Cadeaukaart kan niet ingewisseld worden voor contant geld.

6.2 Albert Heijn is niet verantwoordelijk voor de gevolgen van verlies, diefstal, beschadiging en/of misbruik van een Albert Heijn Cadeaukaart.

6.3 Het is, zonder de voorafgaande expliciete toestemming van Albert Heijn, niet toegestaan de Albert Heijn Cadeaukaart uit naam van of mede uit naam van Albert Heijn in te zetten voor commerciële doeleinden, dan wel de merken, naam en/of het logo van Albert Heijn in de betreffende communicatie te gebruiken.

6.4 De koper, de ontvanger en/of de gebruiker van een Albert Heijn Cadeaukaart zal zich onthouden van negatieve mededelingen, handelingen of gedragingen welke schade kunnen toebrengen aan de reputatie en/of naam, producten of diensten van Albert Heijn.

6.5 Albert Heijn heeft het recht maatregelen te treffen indien er sprake is van (ernstige aanwijzingen van) diefstal, beschadiging of misbruik van de Albert Heijn Cadeaukaart, zoals het doen van nader onderzoek en het eventueel intrekken of blokkeren van de Albert Heijn Cadeaukaart of het saldo op de Albert Heijn Cadeaukaart. Bezitters van de Albert Heijn Cadeaukaart dienen daartoe alle gevraagde medewerking te verlenen. Albert Heijn heeft het recht om het gebruik van een Albert Heijn Cadeaukaart te ontzeggen indien daarmee wordt gefraudeerd of een poging daartoe wordt ondernomen.

6.6 Albert Heijn keert onder geen beding het saldo uit van een gestolen, beschadigde of verloren Albert Heijn Cadeaukaart.

7. Taal
7.1 De informatie en contractvoorwaarden inzake de Albert Heijn Cadeaukaarten zijn in het Nederlands opgesteld. De communicatie met de consument over het verstrekken van de Albert Heijn Cadeaukaart en over de betalingen ermee, gebeurt in het Nederlands.

8. Verdere informatie en Klantenservice
8.1 Kijk voor informatie, saldo-checker en de meest gestelde vragen op ah.be/over-ah/winkelservices/cadeaukaarten.

8.2 De Albert Heijn Cadeaukaarten Klantenservice is bereikbaar via: www.ah.be/klantenservice of door te bellen naar 0800-0305 (Nederland) of 0800-77705 (België).

9. Informatie over de rechtsmiddelen van de Belgische consument
9.1 Er bestaat in België een Consumentenombudsdienst. Deze heeft als taak i) de consument in te lichten over zijn rechten en plichten en in het bijzonder over de mogelijkheden tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen, ii) elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van een consumentengeschil in ontvangst te nemen en hetzij bezorgen aan de terzake bevoegde gekwalificeerde entiteit, hetzij zelf behandelen, en iii) zelf op te treden in elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van een consumentengeschil, waarvoor geen andere gekwalificeerde entiteit bevoegd is.

9.2 De Consumentenombudsdienst kan gecontacteerd worden op volgend adres: Koning Albert II-laan 8, 1000 Brussel. Tel.: 02/702.52.00. Fax.: 02/808.71.20. E-mail: contact@consumentenombudsdienst.be.

IV. Algemene Voorwaarden voor de Albert Heijn Bezorgbundel

Versie 21 oktober 2024

N.B. Het abonnement op AH Bezorgbundel zal stilzwijgend worden verlengd voor onbepaalde duur. Je kan het abonnement opzeggen tegen het einde van de lopende maand voor Maandabonnementen en tegen het einde van het lopende contractjaar voor Jaarabonnementen via deze link: AH Bezorgbundel.

1. Algemeen
1.1 De voorwaarden opgenomen in dit deel IV, zijn samen met deel I en II van de Algemene Voorwaarden van toepassing op de AH Bezorgbundel. Als de bepalingen uit deel I of II conflicteren met de bepalingen uit dit deel IV, dan heeft dit deel IV voorrang.

Waar in dit deel IV verwezen wordt naar een artikel (bv. artikel 9), wordt het artikel (9) uit dit deel IV bedoeld.

1.2 Een abonnement op de AH Bezorgbundel (hierna ook “abonnement”) is alleen beschikbaar voor consumenten met een geregistreerde en gekoppelde (hierna ‘geactiveerde’) Bonuskaart. Klanten met een zakelijk account kunnen geen abonnement op de AH Bezorgbundel verkrijgen. Abonnementen zijn verkrijgbaar per maand of per jaar (zie artikel 6), en voor (bezorging op) “Alle Dagen” en op “Dal Dagen” (zie artikel 16 resp. 18).

1.3 De AH Bezorgbundel is alleen beschikbaar via ah.be en/of de Belgische AH App en is alleen van toepassing op bestellingen via ah.be en/of de Belgische AH App, in combinatie met een geactiveerde Bonuskaart.

1.4 De AH Bezorgbundel geldt voor maximaal één bezorgadres per account. Dit betekent dat je niet gerechtigd bent om bestellingen te plaatsen voor derden.

1.5 Bestellingen kunnen slechts geplaatst worden indien het minimale bestelbedrag zoals opgenomen in deel II van de Algemene Voorwaarden, is bereikt.

2. Termijn en opzeggen
2.1 Je abonnement op de AH Bezorgbundel heeft een minimale (initiële) looptijd van 1 of 12 maanden (hierna respectievelijk “Maandabonnement” en “Jaarabonnement”). Je abonnement gaat in op de dag volgend op de dag waarop je de AH Bezorgbundel hebt besteld. Gedurende de initiële looptijd kan je jouw abonnement niet tussentijds opzeggen.

2.2 Na de initiële looptijd wordt je abonnement (Maandabonnement of Jaarabonnement) automatisch verlengd voor een onbepaalde tijd.

Als voorbeeld: indien jouw Maandabonnement is ingegaan op 15 februari 2025, zal deze op 15 maart 2025 automatisch worden verlengd voor onbepaalde tijd.
Als voorbeeld: indien jouw Jaarabonnement is ingegaan op 15 februari 2025, zal deze op 15 februari 2026 automatisch worden verlengd voor onbepaalde tijd.

2.3 Wanneer je niet wil dat je abonnement automatisch wordt verlengd, dan kan je de AH Bezorgbundel eenvoudig als volgt opzeggen:

Indien je koos voor een Maandabonnement, kan je dit opzeggen tegen het einde van de betreffende maand.
Als voorbeeld: indien jouw Maandabonnement is ingegaan op 15 februari 2025, zal deze op 15 maart 2025 worden verlengd voor onbepaalde tijd, tenzij je jouw Maandabonnement ten laatste op 14 maart 2025 opzegt.
Indien je koos voor een Jaarabonnement, kan je dit opzeggen tegen het einde van het betreffende jaar.
Als voorbeeld: indien jouw Jaarabonnement is ingegaan op 15 februari 2025, zal deze op 15 februari 2026 voor onbepaalde tijd worden verlengd, tenzij je deze ten laatste op 14 januari 2026 opzegt.
​​​​​​​
2.4 Als jouw abonnement automatisch is verlengd voor een onbepaalde tijd, kun je je:
  • (voor onbepaalde tijd verlengde) Maandabonnement op ieder moment kosteloos opzeggen, tegen het einde van een lopende maand;
  • (voor onbepaalde tijd verlengde) Jaarabonnement op ieder moment kosteloos opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

    Als voorbeeld: indien jouw Maandabonnement voor een onbepaalde tijd is verlengd op 15 mei 2025 en je zegt op 10 juni 2025 je abonnement op, dan zal je abonnement op 30 juni 2025 eindigen.

    Als voorbeeld: indien jouw Jaarabonnement voor een onbepaalde tijd is verlengd op 15 mei 2025 en je zegt op 10 juni 2025 je abonnement op, dan zal je abonnement op 9 juli 2025 eindigen.
2.5 Opzeggen is mogelijk via de AH Bezorgbundel-pagina; bereikbaar via de volgende link: AH Bezorgbundel. Bij ‘Wijzigen' kun je aangeven dat je je abonnement wil opzeggen.

2.6 Bij opzegging van een Jaarabonnement ná de verlengdatum van de AH Bezorgbundel, heb je – voor zover je teveel vooruit hebt betaald – recht op restitutie van het abonnementsgeld over de resterende periode. Je ontvangt binnen 1 week het corresponderende bedrag terug op jouw rekening.

3. Proefmaand
3.1 Met de AH Bezorgbundel proefmaand kan je eenmalig de AH Bezorgbundel een maand gratis uitproberen, met dien verstande dat je 2 eurocent betaalt ter bevestiging van je bankgegevens.

3.2 Klanten die al een AH Bezorgbundel hebben of in het verleden hebben gehad, alsook zakelijke klanten kunnen geen gebruik maken van deze actie.

3.3 Aan het einde van jouw gratis proefmaand wordt de AH Bezorgbundel automatisch omgezet in een Maandabonnement Alle Dagen, tenzij je de AH Bezorgbundel voor het einde van jouw gratis proefmaand opzegt conform artikel 10.

3.4 Je kan er ook voor kiezen om de AH Bezorgbundel op het einde van je gratis proefmaand om te zetten in een Maandabonnement Dal Dagen of een Jaarabonnement op www.ah.be/bezorgbundel (onder “wijzigen”).

4. Maandabonnement Alle Dagen
4.1 De AH Bezorgbundel Alle Dagen geeft je het recht onbeperkt bestellingen te plaatsen op alle beschikbare tijdslots op maandag tot en met zaterdag, zonder daarvoor bezorgkosten verschuldigd te zijn.
  • Let op: in sommige regio’s komen we niet op alle dagen (maar bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag). Je ziet welke dagen beschikbaar zijn in jouw regio bij de aanschaf van je abonnement, en nadien bij het doen van elke bestelling.
4.2 In principe vindt geen bezorging plaats op zondagen. Mochten zich bijzonderheden voordoen op grond waarvan Albert Heijn bezorging op zondag incidenteel mogelijk maakt, valt ook deze bezorgdag binnen de Bezorgbundel.

5. Maandabonnement Dal Dagen
5.1 De AH Bezorgbundel Dal Dagen geeft je het recht onbeperkt bestellingen te plaatsen op alle tijdslots op woensdag, donderdag en zaterdag beschikbaar in jouw regio, zonder daarvoor bezorgkosten verschuldigd te zijn.
  • Let op: in sommige regio’s komen we niet op al deze dagen (maar wel minimaal 1 dag in de week). Je ziet welke dagen beschikbaar zijn in jouw regio bij de aanschaf van je abonnement, en nadien bij het doen van elke bestelling.

6. Vast Bezorgmoment
6.1 Het is mogelijk om (hier) een vast moment in te stellen waarop je bestelling bezorgd wordt (hierna “Vast Bezorgmoment”). Een ingesteld Vast Bezorgmoment is alleen geldig als je tijdig een bestelling voor het minimale bestelbedrag plaatst.

6.2 Albert Heijn behoudt zich te allen tijde het recht voor om de service “Vast Bezorgmoment”, of het door jou gereserveerde Vaste Bezorgmoment te annuleren (bijvoorbeeld in het geval we niet meer op dat moment in jouw buurt bezorgen). Indien het door jou gereserveerde Vaste Bezorgmoment wordt geannuleerd, neemt Albert Heijn contact met je op.

7. Betaling en prijswijziging
7.1 Bij de aankoop van de AH Bezorgbundel betaal je het volledige bedrag voor de gehele minimale looptijd van jouw abonnement (1 of 12 maanden).

7.2 Betaling vindt plaats door middel van een door jou af te geven incassomachtiging. De incasso vindt binnen twee weken na het afgeven van de machtiging plaats. Bij automatische verlenging wordt wederom het bedrag voor de verlengde looptijd geïncasseerd. Deze incasso vindt plaats op de datum van verlenging. Bij het niet slagen van de incasso, heeft Albert Heijn het recht om je abonnement op te schorten tot het moment dat je alsnog betaald hebt, onverminderd eventuele andere rechten van Albert Heijn.

7.3 Albert Heijn behoudt zich het recht voor de prijs van de abonnementen die lopen voor onbepaalde tijd, te wijzigen. Albert Heijn zal deze prijswijzigingen tenminste 1 maand voorafgaand aan het van kracht worden van de nieuwe prijs aan je bekend maken. Tijdens deze periode voorafgaand aan het van kracht worden van de nieuwe prijs, kan je jouw abonnement onmiddellijk en zonder kosten beëindigen, onverminderd je recht om jouw abonnement op te zeggen overeenkomstig artikel 9.

8. Kortingscodes
8.1 Voor AH Bezorgbundels die met een kortingscode zijn aangeschaft, geldt voor de initiële looptijd een gereduceerd tarief dat afhankelijk is van de actie. Bij wijziging of verlenging vervalt het gereduceerde tarief en geldt opnieuw het reguliere tarief, tenzij er een nieuwe kortingscode is verschaft voor de verlenging. Tenzij anders aangegeven, kan je maar 1 keer deelnemen aan een specifieke AH Bezorgbundel actie (ook als je verschillende kortingscodes hebt).

9. Wijzigen van de AH Bezorgbundel
9.1 Je kunt jouw AH Bezorgbundel tijdens de looptijd (hier) upgraden (van een AH Bezorgbundel Dal Dagen naar een AH Bezorgbundel Alle Dagen, en/of van een Maandabonnement naar een Jaarabonnement). Je kunt jouw AH Bezorgbundel tijdens de looptijd nooit wijzigen naar een abonnement dat minder kost dan je huidige abonnement.

9.2 Het wijzigen van jouw AH Bezorgbundel leidt ertoe dat jouw huidige abonnement wordt stopgezet en het nieuw geüpgradede abonnement zal ingaan voor een volledig nieuwe looptijd.

9.3 Bij het upgraden tijdens je automatisch verlengde overeenkomst (naar een nieuw Jaarabonnement) betekent dit dus dat je opnieuw een nieuw abonnement hebt en dus geen recht hebt om tussentijds (tijdens dit jaar) op te zeggen.

9.4 Het wijzigen van je AH Bezorgbundel is mogelijk via www.ah.be/bezorgbundel/overzicht/. Je ontvangt per mail een opzegbevestiging van je oude abonnement en een bevestiging van het ingaan van je nieuwe abonnement.

10. Herroepingsrecht
10.1 Je kunt jouw bestelling van de AH Bezorgbundel gedurende een herroepingstermijn van 14 dagen vanaf de dag volgend op dag waarop de AH Bezorgbundel is besteld, zonder opgave van redenen herroepen door op ondubbelzinnige wijze je wil tot herroeping aan Albert Heijn te melden. Dit kan bijvoorbeeld door een e-mail te versturen klantenservice@ah.be met een aangehecht en ingevuld modelformulier. Dit modelformulier wordt meegestuurd met de bevestigingse-mail van jouw bestelling en kan je ook hier downloaden.

10.2 Wanneer je het abonnement herroept binnen de herroepingstermijn, ben je voor de periode dat het abonnement heeft gelopen aan Albert Heijn een bedrag verschuldigd. Dit bedrag is evenredig aan de periode dat het abonnement heeft gelopen, in vergelijking met het bedrag voor de gehele minimale looptijd.

10.3 Het wijzigen van jouw AH Bezorgbundel binnen de herroepingstermijn leidt niet tot verlenging van de herroepingstermijn uit artikel 29. Je kan jouw nieuw abonnement wel nog steeds herroepen zolang de herroepingstermijn van jouw oorspronkelijk abonnement nog niet is verstreken.
  • Als voorbeeld: indien jouw Maandabonnement is ingegaan op 15 februari 2025, kan je deze op 28 februari 2025 ten laatste herroepen. Indien jouw abonnement op 20 februari 2025 wijzigt naar een Jaarabonnement, zal je dit gewijzigde abonnement tot en met 28 februari wel nog kunnen herroepen.

10.4 Je kan jouw nieuw abonnement wel nog steeds herroepen zolang de herroepingstermijn van jouw oorspronkelijk abonnement nog niet is verstreken.
  • Als voorbeeld: indien jouw Maandabonnement is ingegaan op 15 februari 2025, kan je deze op 28 februari 2025 ten laatste herroepen. Indien jouw abonnement op 20 februari 2025 wijzigt naar een Jaarabonnement, zal je dit gewijzigde abonnement tot en met 28 februari wel nog kunnen herroepen.
​​​​​​​11. Overig
11.1 Albert Heijn behoudt zich het recht voor om de Algemene Voorwaarden met betrekking tot de abonnementen die in overeenstemming met artikel 7 voor een onbepaalde tijd werden verlengd eenzijdig te wijzigen. Albert Heijn zal de nieuwe Algemene Voorwaarden tenminste 1 maand voorafgaand aan het van kracht worden ervan, aan je bekend maken. Tijdens deze periode voorafgaand aan het van kracht worden van de nieuwe Algemene Voorwaarden, kan je jouw abonnement onmiddellijk en zonder kosten beëindigen, onverminderd het recht om de Jaarabonnement op te zeggen overeenkomstig artikel 9.

11.2 Albert Heijn is gerechtigd om in het geval van fraude of misbruik (bijvoorbeeld indien bestellingen voor derden worden geplaatst) het abonnement op de AH Bezorgbundel per direct te beëindigen of het relevante account te schorsen zonder hierbij een vergoeding verschuldigd te zijn.

11.3 Voor alle vragen en/of opmerkingen over de AH Bezorgbundel en je abonnement kan je contact opnemen met de AH Klantenservice.