AH Bezorgbundel

Veelgestelde vragen over AH Bezorgbundel

Wat is de AH Bezorgbundel en wat zijn de voordelen?
De AH Bezorgbundel is een abonnement van 1 of 12 maanden, waarmee je zo vaak als je maar wil boodschappen kan laten thuisleveren vanaf maandagochtend t.e.m. zaterdag.

Je betaalt hiervoor een vast laag bedrag, al vanaf €9,99 per maand. De bundel is er alleen voor particulieren en geldt in ons hele bezorggebied. Je betaalt verder geen bezorgkosten of andere kosten.

Ook kies je eenvoudig een Vast Bezorgmoment. Vanaf 2 leveringen per maand ben je al voordeliger uit met de Bezorgbundel dan wanneer je losse reserveringen plaatst.

Hoe kan ik mijn AH Bezorgbundel en de looptijd wijzigen?
Je kan je bezorgbundel wijzigen door via je persoonlijke AH Bezorgbundelpagina op de website of in de AH app op ‘wijzig’ te klikken. Als je je AH Bezorgbundel wijzigt start er een nieuwe AH Bezorgbundel vanaf het moment van wijzigen. Het resterende bedrag van je oude bundel verrekenen we met je nieuwe bundel en dit verschil storten we terug of incasseren we.

Je kunt de looptijd altijd wijzigen naar een langere looptijd, dus bijvoorbeeld van 1 naar 12 maanden. Je kunt de looptijd alleen wijzigen naar een kortere looptijd gedurende de eerste 2 weken na het afsluiten van een bezorgbundel (en tijdens de proefmaand). Indien je een Vast Bezorgmoment hebt ingesteld, blijft deze voor je staan.

Mocht je een Bezorgbundel Daldagen hebben dan kun je deze alleen upgraden naar een Bezorgbundel Alle dagen. Andersom downgraden van een Bezorgbundel Alle dagen naar een Bezorgbundel Daldagen is niet mogelijk.

Wat is de AH Bezorgbundel Daldagen?

Met de AH Bezorgbundel Daldagen kan je voor een lager bedrag je boodschappen voordelig laten thuisleveren op geselecteerde dagen. Dit kan op woensdag, donderdag en/of zaterdag.

Let op: in sommige regio’s komen we niet op al deze dagen (maar wel minimaal 1 dag in de week). Je ziet welke dagen beschikbaar zijn in jouw regio bij de aanschaf van je abonnement en nadien bij het doen van elke reservering.


Wat is een Vast Bezorgmoment en hoe stel ik dit in?
Met een Vast Bezorgmoment krijg je met een AH Bezorgbundel wekelijks op één vast moment dat jij hebt gekozen jouw boodschappen thuisgeleverd. Je Vaste Bezorgmoment gaat zo snel mogelijk in wanneer we een eerste bezorgmoment beschikbaar hebben. Voordat je een AH Bezorgbundel afsluit, zie je welke momenten beschikbaar zijn voor jouw postcode.

Ook met een Proefmaand is het mogelijk om een Vast Bezorgmoment in te stellen. Het is wel goed om te weten dat het vaak 2 weken duurt voordat je vast bezorgmoment kan ingaan. De ingangsdatum staat altijd vermeld als je een moment kiest.

Ga naar ah.be/bezorgbundel, log in met je ah.be inloggegevens en klik aan de linkerkant op 'reserveer jouw moment'. Kies op welke dag en welk moment jij je boodschappen graag wekelijks bezorgd krijgt. Na je keuze te hebben vastgelegd ontvang je van ons een bevestigingsmail.

Meerdere vaste momenten per week instellen is niet mogelijk. Je kunt wel zelf een losse reservering plaatsen.

Hoe kan ik een Bezorgbundel aanschaffen?
  • Maak een account aan en zorg ervoor dat je Bonuskaart is geactiveerd.
  • Ga vervolgens naar onze speciale bezorgbundel pagina en volg de stappen.
  • Als je een bundel hebt gekozen, klik je op 'reserveren’. Daarna kun je betalen via Bancontact.
  • De AH Bezorgbundel wordt via automatische incasso geïncasseerd (domiciliëring) van een particuliere bankrekening.
  • De totale looptijd wordt in één keer geïncasseerd, niet per maand.
  • De incasso vindt binnen twee weken na afgeven van de machtiging plaats
Let op: als je een Bezorgbundel koopt, kun je jouw AH account niet opheffen voordat je de Bezorgbundel hebt stopgezet.

Wanneer gaat de AH Bezorgbundel in?
De AH Bezorgbundel gaat in op de dag van aankoop. Als je al een reservering hebt staan op het moment dat je de AH Bezorgbundel koopt, dan geldt de bundel hierop nog niet.

ls je op tijd bent kan je je reservering nog wijzigen. Bevestig dan je reservering opnieuw, je zal zien dat je dan direct geen leveringskosten betaalt.

Kan je niet meer wijzigen dan betaal je vanaf je volgende reservering geen leveringskosten meer tijdens de looptijd van je AH Bezorgbundel.

Wat is de opzegtermijn en hoe stop ik mijn AH Bezorgbundel?

Gedurende de looptijd kan je jouw abonnement niet tussentijds opzeggen. Na de door jou gekozen looptijd wordt je abonnement (Maandabonnement of Jaarabonnement) automatisch verlengd voor een onbepaalde tijd. Wanneer je niet wil dat je abonnement automatisch wordt verlengd, dan kan je de AH Bezorgbundel eenvoudig opzeggen.

Je kan je bezorgbundel opzeggen door op ah.be/bezorgbundel/overzicht op ‘bezorgbundel opzeggen’ te klikken. In de AH app kies je rechtsbovenin voor het poppetje en scroll je naar Bezorgbundel. Daar zie je de button 'wijzig mijn Bezorgbundel' en vervolgens kies je voor 'Bezorgbundel stopzetten'.

Als je AH Bezorgbundel al eens is verlengd, dan kan je kiezen om de bezorgbundel over een maand of per einde looptijd op te zeggen. Zit je in de laatste maand van je (al verlengde) Bezorgbundel? Dan kun je deze alleen per einde looptijd opzeggen. Vervolgens dien je je opzegging te bevestigen.

Eventuele restitutie van jouw AH Bezorgbundel ontvang je binnen 5 werkdagen na het opzeggen op je rekening. Heb je het na 5 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan zoeken we uit waar het fout is gegaan.

Let op: het terugboeken van de afschrijving van de bezorgbundel annuleert jouw bezorgbundel niet.


Hoe kan ik mijn boodschappen gratis laten bezorgen?
Er zijn verschillende mogelijkheden om je boodschappen wekelijks gratis te laten bezorgen:
  • Met een AH Bezorgbundel betaal je een eenmalig abonnement, waarna je voortaan gratis bezorging krijgt.
  • Gratis bezorging bij aankoop van actieproducten: wekelijks bieden we je op dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag een gratis bezorging aan, als jij bepaalde actieproducten koopt op onze speciale actiepagina.
  • Acties via e-mail: we sturen klanten soms een e-mail waarin we gratis bezorging op bepaalde momenten aanbieden. Soms krijg je daar een actiecode voor die je moet invullen bij het afrekenen. En in sommige gevallen staat de gratis bezorging al in je account geplaatst en verloopt de korting automatisch. Let wel: deze 'gratis bezorging' is persoonlijk en werkt alleen als jij de e-mail ook hebt ontvangen.

Wat gebeurt er als de Proefmaand afloopt?

De Proefmaand wordt automatisch omgezet in een Maandabonnement Alle momenten (€13,99 per maand). Daarom vragen we tijdens het starten van je AH Proefmaand € 0.02 te betalen ter bevestiging van je bankgegevens. Dan hoef je daar niet meer naar om te kijken.

Liever meteen het Jaarabonnement? Dat kan! Tijdens de looptijd van je Proefmaand kan je kiezen voor een andere bundel. Een week van tevoren sturen we je een e-mail ter herinnering. Je kan er ook voor kiezen om de AH Bezorgbundel op het einde van je gratis proefmaand om te zetten in een Maandabonnement Daldagen, een Jaarabonnement of op te zeggen via www.ah.be/bezorgbundel (onder “wijzigen”).


Ik heb net een AH Bezorgbundel afgesloten, maar ik wil er toch vanaf zien. Kan dat?
Ja dat kan, maar niet door de betaling terug te boeken. Je kan de AH Bezorgbundel ontbinden binnen een bedenktijd van 14 dagen na afsluiten van het abonnement.

Wanneer je het abonnement (de overeenkomst) ontbindt binnen de bedenktijd van 14 dagen, dan ben je wel voor de periode dat het abonnement heeft gelopen aan Albert Heijn een bedrag verschuldigd. Dit bedrag is evenredig aan de periode dat het abonnement heeft gelopen.

Wil je gebruik maken van je herroepingsrecht? Neem dan contact op met de klantenservice of stuur meteen een e-mail naar klantenservice@ah.be met een aangehecht en ingevuld formulier. Dit formulier wordt meegestuurd met de bevestigingse-mail van jouw reservering en kan je ook hier downloaden.

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?