Bestelling annuleren
Veelgestelde vragen over ‘Bestellen, wijzigen en annuleren’
48 resultatenHoe wijzig ik mijn bestelling?
- Zorg dat je bent ingelogd op ah.be.
- Klik bij mijn bestellingen op 'wijzig'.
- Voeg die producten toe of wijzig je bezorgmoment en klik op afronden om je bestelling opnieuw te bevestigen.
- Je krijgt nu van ons een nieuwe bevestigingsmail met de wijzigingen.
Let op: Als je jouw bestelling niet opnieuw bevestigt, worden de wijzigingen niet doorgevoerd.
Hoe wijzig ik een bestelling via de AH app?
Als je de AH-app opent dan zie je staan 'je kunt je bestelling nog wijzigen tot...'. Klik daar op en je kunt je bestelling aanpassen. Zie je deze melding niet meer? Dan zijn we al voor je aan de slag en kan je helaas geen wijzigingen meer maken.
Als je al boodschappen op je lijstje had staan, vraagt de AH-app of je dit wil toevoegen of niet. Vergeet niet altijd je bestelling opnieuw af te ronden, anders kunnen we je wijzigingen niet verwerken.
Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?
In je bevestigingsmail staat altijd precies tot wanneer je kan wijzigen.
Over het algemeen geldt:
- Heb je een bezorgmoment tot 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 11:59 uur.
- Heb je een bezorgmoment vanaf 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 23:59 uur.
- Bestelling op maandag tot 15:00 uur kan je wijzigen tot zaterdagochtend 11:59 uur.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Zoek via ‘Mijn bestellingen’ je bestelling op en klik op ‘annuleren’. Je ontvangt ook altijd nog een annuleringsbevestiging per e-mail van ons, zodat je zeker weet dat onze bezorger niet plotseling toch voor de deur staat!
Let op: Als je alleen je winkelmandje leegmaakt, is daarmee je bestelling niet geannuleerd.
Hoe annuleer ik een bestelling via de AH app?
Via de AH-app annuleren kan natuurlijk ook. Als je klikt op de bestelling en vervolgens rechtsboven op 'annuleer bestelling'.
Ik kan mijn bestelling niet annuleren
Als de optie 'annuleren' niet verschijnt betekent dit dat we je boodschappen al voor jou aan het klaarzetten zijn. Wil je dan alsnog annuleren via onze klantenservice? Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je graag verder. We vragen dan wel een verspillingsbijdrage van €25 voor de gemaakte kosten door de annulering van jouw bestelling.
Hoe werkt het wijzigen van een bestelling bij online betalen met Bancontact?
Het wijzigen van een bestelling bij online betalen via Bancontact kun je net zo vaak doen als je gewend bent. Voeg je producten toe, dan betaal je het verschil via Bancontact. Haal je producten van je boodschappenlijstje af, dan sotrten we dit na bezorging terug op de rekening waarmee je betaald hebt. Verlaag je het bestelbedrag bijvoorbeeld met €10 en lever je ook €10 statiegeld in van plooiboxen? Dan krijg je na bezorging dus €20 van ons terug.
Omdat de betaling nog door je bank verwerkt moet worden, staat dit meestal weer binnen 2 werkdagen op je rekening. Staat het bedrag na 2 werkdagen nog niet op je rekening, neem dan contact met de klantenservice op.
Goed om te weten: is de bestelling op vrijdag of in het weekend geleverd of geannuleerd? Dan kan het zijn dat je de betaling maandag ontvangt.
Omdat de betaling nog door je bank verwerkt moet worden, staat dit meestal weer binnen 2 werkdagen op je rekening. Staat het bedrag na 2 werkdagen nog niet op je rekening, neem dan contact met de klantenservice op.
Goed om te weten: is de bestelling op vrijdag of in het weekend geleverd of geannuleerd? Dan kan het zijn dat je de betaling maandag ontvangt.
Hoe werkt het annuleren van een bestelling bij online betalen met Bancontact?
Als je een bestelling annuleert, storten we het betaalde bedrag terug op de rekening waarmee je betaald hebt. Meestal staat het geld binnen 2 werkdagen op je rekening. Dit kan per bank verschillen. Staat het bedrag na 2 werkdagen nog niet op je rekening, neem dan even contact op met onze klantenservice.
Goed om te weten: is de bestelling op vrijdag of in het weekend geannuleerd? Dan kan het zijn dat je de betaling maandag ontvangt.
Goed om te weten: is de bestelling op vrijdag of in het weekend geannuleerd? Dan kan het zijn dat je de betaling maandag ontvangt.
Hoe kan ik mijn adres wijzigen en wat te doen als mijn adres niet herkend wordt?
Dat doe je door je persoonlijke gegevens te wijzigen. Log in, vul je nieuwe gegevens in en vergeet niet om onderaan de pagina op 'opslaan' te klikken.
Heb je al een bestelling geplaatst op je oude adres en wijzig je daarna je adres? Dan zal de bestelling geannuleerd worden tenzij je in hetzelfde postcodenummer bent gebleven. Het kan ook zo zijn dat je bezorgmoment in je nieuwe postcodegebied geen optie is.
Maar geen zorgen, we bewaren je bestelling als eerdere bestelling. Kies een nieuw bezorgmoment, bekijk je geannuleerde bestelling en klik dan op 'zet alles op mijn lijst'. Je kan hem dus zonder moeite opnieuw plaatsen voor een bezorgmoment op je nieuwe adres.
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Dat hangt ervan af hoe lang van tevoren je dit weet. Is het nog mogelijk om je bestelling te wijzigen, dan kun je die zelf online aanpassen via 'Mijn bestellingen' naar een moment waarop je wel thuis bent.
Is het wijzigen niet meer mogelijk en kunnen we je boodschappen niet leveren omdat er niemand thuis is? Dan zullen we een kaartje in de bus doen en nemen we je boodschappen mee retour. Er wordt dan 25 euro in rekening gebracht als verspillingsbijdrage. Dit gebeurt automatisch op je volgende factuur.
Hoe kan ik mijn bestelling online betalen met Bancontact?
Om gebruik te maken van online betalen heb je de app van Payconiq of je bank nodig. Je kunt je bestelling zo vaak wijzigen als je wilt. Bij elke wijziging betaal je het verschil via een online betaling.
Wanneer je producten verwijdert uit je bestelling ontvang je na levering binnen 2 werkdagen het verschil terug op je rekening. Je factuur is direct na levering beschikbaar op het betalingsoverzicht van je levering. Je vindt de factuur van jouw bestelling(en) hier.
Wanneer je producten verwijdert uit je bestelling ontvang je na levering binnen 2 werkdagen het verschil terug op je rekening. Je factuur is direct na levering beschikbaar op het betalingsoverzicht van je levering. Je vindt de factuur van jouw bestelling(en) hier.
Kan ik producten die ik online besteld heb herroepen?
Je hebt het recht de bestelling te ontbinden binnen 14 dagen nadat deze bij je is geleverd of nadat je deze hebt afgehaald. Dit geldt niet voor verse producten, audio- en video-opnamen waarvan de verzegeling is verbroken, kranten en tijdschriften. De volledige lijst met uitzonderingen vind je in onze algemene voorwaarden Artikel 10 Uitsluiting herroepingsrecht .
Binnen de 14 dagen bedenktijd kan je het product hanteren of inspecteren voor zover dat nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen, zoals je dat in een winkel zou kunnen doen. Als je meer hebt gedaan dan het voorgaande, kan Albert Heijn waardevermindering, oplopend tot 100%, van het product in rekening brengen. Je kunt hiervoor het ontbindingsformulier gebruiken die je vindt in de bevestigingsmail van je bestelling.
Wanneer je zelf je bestelling aan ons retourneert zorg er dan voor dat je je bestelling binnen 14 dagen na melding aan ons terugstuurt. De producten die je wilt retourneren, stuur je dan onbeschadigd en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking naar:
Albert Heijn Retour/Ontbinding
t.a.v. procesteamleider Operations
AH Online Homeshopcenter De Meern
Strijkviertel 31 A
3454 PJ De Meern
Vergeet niet het pakket voldoende te frankeren voor verzending.
Wij storten het volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terug. Dit is inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending als je gehele bestelling retour komt.
Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Binnen de 14 dagen bedenktijd kan je het product hanteren of inspecteren voor zover dat nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen, zoals je dat in een winkel zou kunnen doen. Als je meer hebt gedaan dan het voorgaande, kan Albert Heijn waardevermindering, oplopend tot 100%, van het product in rekening brengen. Je kunt hiervoor het ontbindingsformulier gebruiken die je vindt in de bevestigingsmail van je bestelling.
Wanneer je zelf je bestelling aan ons retourneert zorg er dan voor dat je je bestelling binnen 14 dagen na melding aan ons terugstuurt. De producten die je wilt retourneren, stuur je dan onbeschadigd en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking naar:
Albert Heijn Retour/Ontbinding
t.a.v. procesteamleider Operations
AH Online Homeshopcenter De Meern
Strijkviertel 31 A
3454 PJ De Meern
Vergeet niet het pakket voldoende te frankeren voor verzending.
Wij storten het volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terug. Dit is inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending als je gehele bestelling retour komt.
Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Ik wil mijn persoonlijke gegevens zoals mijn telefoonnummer wijzigen. Hoe doe ik dat?
Je gegevens kan je wijzigen door in te loggen in je Mijn Albert Heijn-profiel. Heb je de gegevens aangepast? Sla ze op en je nieuwe gegevens staan geregistreerd.
Wil je je adresgegevens wijzigen, maar heb je een lopende bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik wil mijn bestelling online betalen met een andere bank. Kan dat?
Ja, dat kan. Je kunt altijd kiezen voor een andere bank tijdens het afronden van je bestelling. Ook als je een bestelling al betaald hebt met Payconic, kun je bij een wijziging kiezen voor een andere bank. Je kunt dit doen met het potloodje naast de bank die je wilt wijzigen.