Bestellen, wijzigen en annuleren

Veelgestelde vragen over Bestellen, wijzigen en annuleren

Hoe wijzig ik mijn bestelling?
  • Zorg dat je bent ingelogd op ah.be.
  • Klik bij mijn bestellingen op 'wijzig'.
  • Voeg die producten toe of wijzig je bezorgmoment en klik op afronden om je bestelling opnieuw te bevestigen.
  • Je krijgt nu van ons een nieuwe bevestigingsmail met de wijzigingen.

Let op: Als je jouw bestelling niet opnieuw bevestigt, worden de wijzigingen niet doorgevoerd.


Hoe wijzig ik een bestelling via de AH app?

Als je de AH-app opent dan zie je staan 'je kunt je bestelling nog wijzigen tot...'. Klik daar op en je kunt je bestelling aanpassen. Zie je deze melding niet meer? Dan zijn we al voor je aan de slag en kan je helaas geen wijzigingen meer maken.

Als je al boodschappen op je lijstje had staan, vraagt de AH-app of je dit wil toevoegen of niet. Vergeet niet altijd je bestelling opnieuw af te ronden, anders kunnen we je wijzigingen niet verwerken.


Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

In je bevestigingsmail staat altijd precies tot wanneer je kan wijzigen.

Over het algemeen geldt:

  • Heb je een bezorgmoment tot 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 11:59 uur.
  • Heb je een bezorgmoment vanaf 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 23:59 uur.
  • Bestelling op maandag tot 15:00 uur kan je wijzigen tot zaterdagochtend 11:59 uur.

Wat vond je van dit antwoord?


Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Zoek via ‘Mijn bestellingen’ je bestelling op en klik op ‘annuleren’. Je ontvangt ook altijd nog een annuleringsbevestiging per e-mail van ons, zodat je zeker weet dat onze bezorger niet plotseling toch voor de deur staat!

Let op: Als je alleen je winkelmandje leegmaakt, is daarmee je bestelling niet geannuleerd.


Hoe annuleer ik een bestelling via de AH app?

Via de AH-app annuleren kan natuurlijk ook. Als je klikt op de bestelling en vervolgens rechtsboven op 'annuleer bestelling'.


Ik kan mijn bestelling niet annuleren

Als de optie 'annuleren' niet verschijnt betekent dit dat we je boodschappen al voor jou aan het klaarzetten zijn. Wil je dan alsnog annuleren via onze klantenservice? Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je graag verder. We vragen dan wel een verspillingsbijdrage van €25 voor de gemaakte kosten door de annulering van jouw bestelling.

Wat vond je van dit antwoord?


Hoe werkt het annuleren van een bestelling bij online betalen met Bancontact?
Als je een bestelling annuleert, storten we het betaalde bedrag terug op de rekening waarmee je betaald hebt. Meestal staat het geld binnen 2 werkdagen op je rekening. Dit kan per bank verschillen. Staat het bedrag na 2 werkdagen nog niet op je rekening, neem dan even contact op met onze klantenservice.

Goed om te weten: is de bestelling op vrijdag of in het weekend geannuleerd? Dan kan het zijn dat je de betaling maandag ontvangt.

Wat vond je van dit antwoord?


Hoe werkt het wijzigen van een bestelling bij online betalen met Bancontact?
Het wijzigen van een bestelling bij online betalen via Bancontact kun je net zo vaak doen als je gewend bent. Voeg je producten toe, dan betaal je het verschil via Bancontact. Haal je producten van je boodschappenlijstje af, dan sotrten we dit na bezorging terug op de rekening waarmee je betaald hebt. Verlaag je het bestelbedrag bijvoorbeeld met €10 en lever je ook €10 statiegeld in van plooiboxen? Dan krijg je na bezorging dus €20 van ons terug.

Omdat de betaling nog door je bank verwerkt moet worden, staat dit meestal weer binnen 2 werkdagen op je rekening. Staat het bedrag na 2 werkdagen nog niet op je rekening, neem dan contact met de klantenservice op.

Goed om te weten: is de bestelling op vrijdag of in het weekend geleverd of geannuleerd? Dan kan het zijn dat je de betaling maandag ontvangt.

Wat vond je van dit antwoord?


Hoe kan ik mijn adres wijzigen en wat te doen als mijn adres niet herkend wordt?

Dat doe je door je persoonlijke gegevens te wijzigen. Log in, vul je nieuwe gegevens in en vergeet niet om onderaan de pagina op 'opslaan' te klikken.

Heb je al een bestelling geplaatst op je oude adres en wijzig je daarna je adres? Dan zal de bestelling geannuleerd worden tenzij je in hetzelfde postcodenummer bent gebleven. Het kan ook zo zijn dat je bezorgmoment in je nieuwe postcodegebied geen optie is.

Maar geen zorgen, we bewaren je bestelling als eerdere bestelling. Kies een nieuw bezorgmoment, bekijk je geannuleerde bestelling en klik dan op 'zet alles op mijn lijst'. Je kan hem dus zonder moeite opnieuw plaatsen voor een bezorgmoment op je nieuwe adres.

Wat vond je van dit antwoord?


Wanneer gaat de AH Bezorgbundel in?
De AH Bezorgbundel gaat in op de dag van aankoop. Als je al een bestelling hebt staan op het moment dat je de AH Bezorgbundel koopt, dan geldt de bundel hierop nog niet.

Als je op tijd bent kan je je bestelling nog wijzigen. Bevestig dan je bestelling opnieuw, je zal zien dat je dan direct geen leveringskosten betaalt.

Kan je niet meer wijzigen dan betaal je vanaf je volgende bestelling geen leveringskosten meer tijdens de looptijd van je AH Bezorgbundel.

Wat vond je van dit antwoord?


Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Dat hangt ervan af hoe lang van tevoren je dit weet. Is het nog mogelijk om je bestelling te wijzigen, dan kun je die zelf online aanpassen via 'Mijn bestellingen' naar een moment waarop je wel thuis bent.

Is het wijzigen niet meer mogelijk en kunnen we je boodschappen niet leveren omdat er niemand thuis is? Dan zullen we een kaartje in de bus doen en nemen we je boodschappen mee retour. Er wordt dan 25 euro in rekening gebracht als verspillingsbijdrage. Dit gebeurt automatisch op je volgende factuur.

Wat vond je van dit antwoord?


Ik wil mijn persoonlijke gegevens zoals mijn telefoonnummer wijzigen. Hoe doe ik dat?

Je gegevens kan je wijzigen door in te loggen in je Mijn Albert Heijn-profiel. Heb je de gegevens aangepast? Sla ze op en je nieuwe gegevens staan geregistreerd.

Wil je je adresgegevens wijzigen, maar heb je een lopende bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat vond je van dit antwoord?


Ik heb al via Bancontact betaald, maar zie dat ik ineens aan de deur moet betalen. Hoe kan dat?
Dan is je betaling helaas niet goed doorgekomen en wordt deze automatisch teruggestort op je rekening (meestal binnen 2 werkdagen, dat verschilt per bank). Door je bestelling te wijzigen kan je nogmaals de Bancontact betaling uitvoeren en het opnieuw proberen.

Wat vond je van dit antwoord?


Gerelateerde artikelen

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?